Kamis, 19 November 2015

Hiperhidrosis axillary Rawatan

Hiperhidrosis axillary Rawatan

Hiperhidrosis axillary adalah berpeluh berlebihan ketiak. Ia tidak langsung disebabkan oleh tekanan atau kebimbangan. Pakar percaya bahawa ia adalah kerana lebih-rangsangan daripada kelenjar peluh oleh sistem saraf autonomik. Selain itu, ia cenderung untuk berjalan dalam keluarga. Jika anda ingin menamatkan ini, membaca untuk belajar beberapa kaedah rawatan hiperhidrosis axillary.

Bagi kes-kes yang sederhana ketiak berpeluh, anti-perspirants boleh menyediakan beberapa bentuk bantuan. Mereka adalah mudah didapati di kedai-kedai runcit atau kedai-kedai ubat. Mereka sama sekali berbeza daripada deodoran. Anti-perspirants kawalan berpeluh, manakala deodoran mengawal bau busuk yang disebabkan oleh pertumbuhan bakteria. Sesetengah anti-perspirants mempunyai deodoran di dalamnya.

Doktor anda boleh menetapkan aluminium klorida hexahydrate. Ini adalah ubat topikal yang datang sama ada dalam penyelesaian atau bentuk gel. Ia digunakan sebelum tidur, untuk membolehkan ia bekerja untuk 6-8 jam anda tidur. Pada waktu pagi, ia dibersihkan dengan sabun dan air. Walaupun pada ubat ini, penggunaan anti-perspirants atau deodoran adalah dilarang.

Apabila penyelesaian topikal gagal, suntikan botox menjadi pilihan rawatan. Toxoid botulinum melumpuhkan saraf yang merangsang kelenjar peluh. Sesi hanya mengambil masa kira-kira sejam, jadi anda boleh kembali ke kerja atau aktiviti-aktiviti lain tidak lama lagi. Dan ia menyediakan beberapa bulan lega dari masalah berpeluh ketiak yang berlebihan.

Satu lagi cara rawatan dipanggil paip air iontophoresis. Ketiak, atau lain-lain kawasan badan yang terjejas, tenggelam ke dalam larutan elektrolit. Intensiti semasa yang rendah kemudiannya diperkenalkan dengan menggunakan suatu peranti galvani. Keseluruhan proses boleh dilakukan seperti di rumah. Ramai orang mendapati kaedah ini tidak praktikal dan tidak kemas.

Akhirnya, apabila segala-galanya gagal, pembedahan biasanya axillary pilihan rawatan hiperhidrosis yang terakhir. Terdapat pelbagai pendekatan untuk ini. Kelenjar peluh boleh resected melalui pengkuretan subkutaneus. Kemudian ada juga saraf autonomik mendorong masalah yang sedang dikeluarkan. Kekangan yang timbul ialah peluh berlebihan mungkin dialami di bahagian-bahagian badan yang lain. Secara peribadi, saya menggunakan ubat rumah berpeluh dengan mengikuti panduan dalam talian yang bekerja untuk saya, dan anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenainya pada pautan laman web saya di bawah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar