Kamis, 19 November 2015

Beberapa Maklumat Penting Diperlukan Tentang Rawatan Kencing Gall dan Gejala

Beberapa Maklumat Penting Diperlukan Tentang Rawatan Kencing Gall dan Gejala

Hati adalah organ dalam tubuh yang menghasilkan hempedu yang digunakan dalam proses pencernaan lemak. Apabila hati luahan hempedu ia disimpan di dalam organ dikenali sebagai pundi hempedu, yang terdapat sangat dekat hati dan dikaitkan dengan melalui salur hepatik. Apabila anda makan makanan berlemak, pundi hempedu dipercepatkan serta hempedu mengalir melalui salur fibrosis ke dalam duktus hempedu biasa dari sana mengarah dalam usus. Selalunya, bahan-bahan tertentu yang didapati dalam bentuk hempedu ke dalam kristal dalam pundi hempedu ia berkembang batu karang.

Ini biasanya dikaitkan dengan pengambilan makanan yang lebih tinggi dalam karbohidrat, lemak dan rendah serat. Kekacauan yang dicetuskan oleh batu karang ini adalah pankreatitis, cholecystitis, batu hempedu ileus dan lain-lain. Biasanya, tanda-tanda pundi hempedu pesakit mempunyai akan mempunyai cholecystitis serius.

Apabila terdapat batu hempedu, tisu otot di dalam pundi hempedu serta kontrak salur cuba untuk mewujudkan langkah batu mewujudkan kesakitan yang amat sangat di sebelah kanan abdomen itu. Gejala utama batu karang adalah sakit yang tebal di bahagian atas abdomen ini terutamanya selepas pengambilan makanan berlemak.

Jika atas sebab-sebab tertentu batu hempedu yang tidak melalui dengan sendiri, pesakit mungkin perlu menjalani prosedur pembedahan untuk menolak batu itu. Prosedur pembedahan paling biasa untuk mengeluarkan batu hempedu dipanggil cholecystectomy laparoskopi, satu prosedur pembedahan yang dicapai melalui berehat minit. Ini adalah satu proses yang sangat biasa dan lancar dan jarang orang akan mendengar apa-apa komplikasi.

Ini batu karang mencetuskan sakit perut dan demam kuning. Beberapa gejala pundi hempedu lain yang kawasan ketidakselesaan biasa di sebelah kanan pada dada, perut kembung, rasa loya dan sendawa. Jika ketidakselesaan adalah benar-benar melampau, ia boleh berkisar terus ke bilah bahu kanan belakang.

Sudah tentu, cara yang sangat baik untuk merawat batu karang adalah untuk mengelakkan batu karang. Untuk mengelakkan batu karang adalah penting untuk mengekalkan badan yang melimpah dengan serat kaya. Serat larut air seperti yang ditemui dalam beberapa buah-buahan dan sayur-sayuran adalah sumber yang menyenangkan serat. Anda juga perlu mengambil makanan yang tinggi serat pemakanan gandum.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar